Sim Kart Değişikliği Yardım

Telefonunuzu 4.5G’ye uyumlu hale getirdiniz, numaranızı taşıdınız ya da farklı türde Sim kart gerektiren bir cihaz kullanmaya başladınız; bu durumda güvenliğiniz için tek kullanımlık şifre içeren Akıllı SMS'ler bloke edilmektedir. Merak etmeyin, SIM kart blokenizi kolayca kaldırabilirsiniz.

SIM kartınızı değiştirmeniz durumunda, güvenliğiniz için tek kullanımlık şifre içeren Akıllı SMS'ler bloke edilmektedir. Tekrar Akıllı SMS alabilmek için SIM blokenizi; Yapı Kredi İnternet Şubesi, Yapı Kredi ATM’leri ve Yapı Kredi Müşteri İletişim Merkezi kanallarımız aracılığı ile anında kaldırabilirsiniz.

4.5G SIM Kart Değişikliği Hakkında Bilgilendirme

GSM operatörleri, 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren, SIM kartı ve cihazı uyumlu müşteriler için 4.5G mobil iletişim altyapısını kullanmaya başlayacaktır.

SIM kartlarını, 4.5G ile uyumlu SIM kartlarla değiştiren müşterilerimizin internet ve mobil bankacılık kanallarına girişi aşamasında, SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrenin yasal düzenlemelere bağlı banka uygulamaları nedeniyle iletilemeyecektir.

Yapı Kredi İnternet ya da Mobil Şube’ye girişte ve 3 Boyutlu Güvenlik (3D Secure) ile yaptığınız internet alışverişleriniz sırasında SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrenin size iletilememesi durumunda;

  • Yapı Kredi İnternet Şubesi’ne giriş yaptığınızda karşınıza çıkan yönlendirmeleri takip ederek,
  • Yapı Kredi Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak,
  • Yapı Kredi ATM’lerinden

SMS ile tek kullanımlık şifre iletilmesi için onay verebilirsiniz.

SIM kart blokenizi kaldırana kadar gerçekleştiremeyeceğiniz işlemler

  • Yapı Kredi İnternet ve Mobil Şube girişi
  • 3 Boyutlu Güvenlik (3D Secure) ile internet alışverişleri
  • SMS ile kart şifresi belirleme
  • Anlaşmalı mağazalardan alışveriş kredisi başvurusu/kullanımı

SIM Kart Blokemi Nasıl Kaldırabilirim?

Bireysel müşterilerimiz SIM Kart blokesini bireysel internet şubesinden anında kaldırmak için aşağıdaki adımları izlemeniz yeterli:

  • Bireysel internet şubesine her zamanki gibi Kullanıcı Kodu/TCKN ve şifreniz ile giriş yapın. SIM kartınız blokelendi ise cep telefonunuza bilgilendirme SMS’i gelir ve internet şubesi giriş ekranızdan otomatik olarak bloke kaldırma ekranına yönlendirilirsiniz.
  • Güvenliğiniz için ekranda görünen bilgileri doldurarak kimliğinizi doğrulayın.
  • İşlem başarı ile tamamlandığında telefonunuza gönderilecek olan Akıllı SMS şifresi ile internet şubesine anında giriş yapabilirsiniz.

Şahıs şirketi müşterilerimiz SIM Kart blokesini kurumsal internet şubesinden aşağıdaki adımları izleyerek kaldırabilirler:

  • Kurumsal internet şubesine her zamanki gibi Firma kodu/Kullanıcı kodu ve şifreniz ile giriş yapın. SIM kartınız blokelendi ise cep telefonunuza bilgilendirme SMS’i gelir ve kurumsal internet giriş ekranından otomatik olarak bloke kaldırma ekranına yönlendirilirsiniz.
  • Güvenliğiniz için ekranda görünen bilgileri doldurarak kimliğinizi doğrulayın.
  • İşlem başarılı ile tamamlandığında telefonunuza gönderilecek olan Akıllı SMS şifresi ile kurumsal internet şubesine anında giriş yapabilirsiniz.
Şahıs şirketleri dışındaki tüzel müşterilerimiz, kurumsal Müşteri İletişim Merkezi şifreleri varsa 444 0 448 / 0850 222 0 448’den, şifreleri yoksa şubeleri aracılığı şile SIM kart blokesini kaldırabilirler.

Bireysel internet şubesi şifreniz yoksa ya da şifrenizi unuttuysanız Şifre Al / Şifremi Unuttum menüsünden hemen şifre alabilir, kullanıcı kodunuz ya da T.C. Kimlik Numaranızla giriş yapabilirsiniz. Şifre alabileceğiniz diğer kanallar hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Kurumsal internet şubesi şifreniz yoksa ya da şifrenizi unuttuysanız şubenizden yeni bir şifre alabilir, adınıza kayıtlı aktif bir kredi kartınız varsa KOBİ'niz için anında şifre oluşturabilirsiniz.

SIM Kart blokenizi hızlı ve kolayca kaldırmak için size en yakın ATM’mizden Kredi veya Banka Kartınız ile giriş yaparak sırasıyla aşağıdaki adımları izlemeniz yeterli:

Kullanıcı Başvuru İşlemleri > Kullanıcı İşlemleri > SIM Kart Bloke Kaldırma Akıllı SMS Numarası Onay > SIM Kart Bloke Kaldırma” adımlarını izleyebilirsiniz. Bir sonraki ekranda blokesini kaldırmak istediğiniz telefon numarasını yazıp “Giriş” tuşuna basarak SIM kart blokenizi kaldırabilirsiniz.

Şahıs şirketleri dışındaki tüzel müşterilerimiz, kurumsal Müşteri İletişim Merkezi şifreleri varsa 444 0 448 / 0850 222 0 448’den, şifreleri yoksa şubeleri aracılığı şile SIM kart blokesini kaldırabilirler.

Yapı Kredi Müşteri İletişim Merkezi Sesli Yanıt Sistemine Türkiye’nin her yerinden ve tüm operatörlerden alan kodu çevirmeden ulaşabilirsiniz.

Bireysel Müşteri İletişim Merkezi için 444 0 444 / 0850 222 0 444’ü, Kurumsal Müşteri İletişim Merkezi için 444 0 448 / 0850 222 0 448’i arayabilirsiniz.

  • SIM kartınız blokelendi ise Akıllı Müşteri İletişim Merkezi’ni aradığınızda bunu anlar, tek tuşla Bloke Kaldırma işlemi yapabileceğiniz hatta ulaşabilmeniz için yönlendirme yaparız. Akıllı Müşteri İletişim Merkezi ile zamanınız size kalır.
  • SIM blokenizi Sesli Yanıt Sistemi menüsü üzerinden kaldırmak isterseniz; “İnternet Bankacılığı ve Mobil Kanallar Destek Hattı”nı seçerek ardından “SIM Blokenizi Kaldırmak’’ menüsü üzerinden blokenizi anında kaldırabilirsiniz.
(i)Yurt dışı aramalarınızda Bireysel Müşteri İletişim Merkezi için +90 850 222 0 444, Kurumsal Müşteri İletişim Merkezi için +90 850 222 0 448 numaralı telefonlardan bizlere ulaşabilirsiniz.

Şahıs şirketleri dışındaki tüzel müşterilerimiz, kurumsal Müşteri İletişim Merkezi şifreleri varsa 444 0 448 / 0850 222 0 448’den, şifreleri yoksa şubeleri aracılığı şile SIM kart blokesini kaldırabilirler.