Yapı Kredi POS Cepte

Cep telefonunuzu POS’a dönüştüren uygulama!

Yapı Kredi POS Cepte ile Android işletim sistemli akıllı telefonunuz aracılığıyla “NFC ile Ödeme Al” seçeneği ile temassız özellikli kartlardan veya “QR Kod ile Ödeme Al” seçeneği ile müşterinizin mobil bankacılık uygulaması üzerinden ödeme alabilirsiniz

Yapı Kredi POS Cepte başvurunuzu; Yapı Kredi POS Cepte, Yapı Kredi Mobil, Kurumsal İnternet Şubesi üzerinden veya size en yakın şubemizden gerçekleştirebilirsiniz. Başvurunuz onaylandıktan sonra Yapı Kredi POS Cepte uygulamasını kullanmaya başlayabilmek için uygulamayı Android cep telefonunuza indirerek mevcut kurumsal internet/mobil şifreniz ile hemen giriş yapabilirsiniz.

Üstelik 750 TL üstü işlemlerde şifresiz işlem limitine takılmadan kart şifresi girişi sonrası ödeme alabilirsiniz.

Eğer iş yeri yöneticisiyseniz, hem kendi cep telefonunuzdan ödeme alabilir hem de çalışanlarınızı yetkilendirerek onların da kendi cep telefonları ile ödeme almalarını sağlayabilirsiniz. Böylece işletme olarak cep telefonlarınız dışında başka bir cihaza bağımlı kalmadan her zaman her yerden ödeme alma kolaylığından yararlanabilirsiniz.

Yapı Kredi POS Cepte ile artık yazarkasa POS’lar da cepte!

Vergi Usul Kanunu 507 no’lu tebliği (VUK 507) uyarınca yenilenen ve yazarkasa POS tanımına göre geliştirilen Yapı Kredi POS Cepte ile yazarkasa POS mükellefi olan iş yerleri, artık cep telefonları üzerinden ödeme alabilecek, satış işlemlerini e-Fatura ile belgelendirebilecek.

  • images
  • images

Yapı Kredi POS Cepte ile Neler Yapabilirsiniz?

Ürün Tanımlama

Ayarlar menüsünden satışını yaptığınız tüm ürün ve hizmetlerinizi fiyat, birim, KDV oranı gibi bilgileri ile birlikte tanımlayarak kendi ürün kataloğunuzu oluşturabilir, mağazanızı cep telefonunuza taşıyabilirsiniz.

Ödeme Alma

Yapı Kredi POS Cepte kullanarak Android işletim sistemli akıllı telefonunuzun “NFC ile Ödeme Al” seçeneğiyle temassız özellikli kartlardan veya “QR Kod ile Ödeme Al” seçeneğiyle müşterinizin mobil bankacılık uygulaması üzerinden ödemelerinizi alabilirsiniz. Önceden tanımladığınız ürünlerin miktarını belirterek alışveriş sepeti oluşturabileceğiniz gibi herhangi bir ürün seçimi olmaksızın tahsilatını yapmak istediğiniz tutarı uygulamaya girerek ürün/hizmet satışlarınız için ödeme alabilirsiniz.

Tutar Girerek Ödeme Alma

Ödeme almak için yapmanız gereken tek şey satışını yapmak istediğiniz ürün ya da hizmetin tahsil edilecek tutarını Yapı Kredi POS Cepte uygulamasına girmek ve “Ödeme Al” butonuna basmak. Ödemeyi tamamlamak için müşterinizin temassız özellikli kartını akıllı telefonunuza yaklaştırması veya oluşturulan QR kodu mobil bankacılık uygulaması aracılığıyla okutması yeterli olacaktır.

Tanımlı Ürün Seçerek Ödeme Alma

Bu ödeme akışını kullanmak için öncelikle ürünlerinizin Yapı Kredi POS Cepte uygulamasına tanımlanmış olması gerekmektedir. Tanımlı ürünlerinizi seçebilmek için tutar girişi yapılan uygulama ekranının sağ üst köşesindeki “Ürün/Kısım Seç” ikonuna basmalısınız. Ürünlerinizi seçip sepete eklemek istediğiniz adet veya miktarı belirtebilirsiniz. Eklediğiniz ürünlerin miktarına göre o ürün için ne kadarlık bir toplam satış yapacağınız Yapı Kredi POS Cepte uygulaması tarafından otomatik hesaplanır. Sepeti tamamladıktan sonra “Ödeme Al” butonuna basıp müşterinizin temassız özellikli kartını akıllı telefonunuza yaklaştırmasını veya QR kodu mobil bankacılık uygulaması aracılığıyla okutmasını isteyerek ödemeyi tamamlayabilirsiniz.

Taksit Sunma veya Puan Kullandırma

Taksitli satış ve puan kullandırım yetkisine sahip üye işyeriyseniz, Yapı Kredi POS Cepte uygulamasını kullanarak peşin satışın yanı sıra taksit sunabilir veya puan kullandırabilirsiniz. Yetki tanımlaması için en yakın Yapı Kredi şubesine başvurabilirsiniz.

İşlem Belgesi ve e-Belge Gönderme

Ödeme deneyimini uçtan uca dijitalleştiren Yapı Kredi POS Cepte ile ödeme işlemi tamamlandıktan sonra işleme ait bilgileri müşterinize dijital olarak gönderebilirsiniz. Ayrıca, POS Cepte’yi VUK 507 kapsamında kullanıyorsanız, ödeme işleminin tamamlanmasıyla birlikte anlık olarak üretilen e-belge’yi müşterinizin e-posta adresine gönderebilirsiniz.

Satış İşlemlerini Takip Etme

Yapı Kredi POS Cepte ile ticari hayatınızı daha yakından takip edebilirsiniz. Yaptığınız tüm işlemleri görüntüleyip günlük, haftalık, aylık ve yıllık grafiklerle satış verilerinizi analiz edebilirsiniz. Yapı Kredi POS Cepte uygulaması ile sadece ürün satışı yapmakla kalmaz, iptal/iade gibi işlemleri de akıllı telefonunuzdan yapabilirsiniz.

Yetkilendirilecek Personeli Seçme

Yapı Kredi POS Cepte uygulamasını kullanan bir üye işyeriyseniz, mağazanız adına kimin tahsilat yapacağına da siz karar verebilirsiniz. Öncelikle, yetkilendirmek istediğiniz satış görevlilerinizin telefonlarına Yapı Kredi POS Cepte uygulamasını indirerek üyelik oluşturmaları gerekmektedir. Sonrasında, kendi uygulamanızın Ayarlar/Kullanıcı Eşleştir menüsünden sahip olduğunuz terminalleri istediğiniz satış görevlileri ile eşleştirebilirsiniz. Artık satış görevlileriniz de kendi cep telefonlarıyla mağazanız adına ödeme almaya başlayabilirler.

Sıkça Sorulan Sorular

  • Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayınlanan VUK 507 tebliği, vergiye tabi mal ve hizmet satış işlemleri ile bunlara bağlı olarak yapılan ödemeleri vergi kaybına yol açmayacak şekilde, Yapı Kredi POS Cepte gibi güvenli mobil uygulamalar aracılığıyla gerçekleştirmek ve sonuçlarını e-Belge sistemiyle kayıt altına almayı amaçlamaktadır.
  • VUK 507 uyarınca yenilenen ve yazarkasa POS tanımına göre geliştirilen Yapı Kredi POS Cepte ile yazarkasa POS mükellefi olan iş yerleri, artık cep telefonları üzerinden ödeme alabilecek, satış işlemlerini e-belge (e-fatura veya e-arşiv fatura) ile belgelendirebilecek.
  • e-Fatura, kağıt faturaların dijital olarak oluşturulması, iletilmesi ve saklanmasına imkan sağlayan sistemdir. e-Fatura, işletmeler arasındaki satış işlemlerinin dijital ve otomatik hale getirilmesine yardımcı olur. Mali açıdan e-fatura ile normal fatura arasında bir fark bulunmamaktadır.
  • Özel entegratör, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yetkilendirilen ve mükellefin adına e-fatura, e-arşiv fatura gibi elektronik kayıtları oluşturmaya yetkili aracı kurumlardır. VUK 507 tebliği gereği Yapı Kredi POS Cepte uygulamasını kullanabilmeniz için özel entegratör firma üzerinden e-belge kullanıcısı olmalısınız.
  • Öncelikle Kurumsal Mobil, Kurumsal İnternet Bankacılığı, Müşteri İletişim Merkezi veya Yapı Kredi şubelerinden POS Cepte başvurunuzu yapmalısınız. Başvurunuz onaylandıktan sonra POS Cepte uygulaması üzerinden VUK 507 kapsamında geliştirilen Güvenli Mali Tanımlama (GMU) işlemini tamamlayarak e-fatura kullanıcısı olmalısınız. GMU tanımı sonrası, ödeme almaya başlayabilirsiniz.

GMU tanımı için izlemeniz gereken adımlar aşağıdaki gibidir:

  • POS Cepte başvurunuz onaylandıktan sonra uygulamaya giriş yapın ve GMU Tanımla menüsünden Özel Entegratör başvuru talebinizi iletin.
  • Anlaşmalı özel entegratör firması, sizi arayarak e-belge başvurunuzu tamamlar.
  • Özel entegratör tarafında e-belge üyeliğiniz oluştuktan sonra, POS Cepte uygulamasına giriş yapın ve Güvenli Mali Uygulama (GMU) Tanımla sayfasından özel entegratör üyelik bilgilerinizi doldurarak GMU tanımını tamamlayın.
  • Tanımlama sonrasında anında ödeme almaya başlayabilirsiniz.

VUK 507 kapsamında POS Cepte kullanmaya başladığınız durumda satış işlemleriniz için yazarkasa POS kullanmak zorunda değilsiniz. Yapı Kredi POS Cepte’yi yazarkasa POS’a alternatif olarak veya yazarkasa POS ile birlikte kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Evet, yazarkasa POS mükellefi olmayan iş yerleri POS Cepte’yi VUK 507’ye dâhil olmadan e-belgesiz versiyonuyla kullanmaya devam edebilir.

Evet, POS Cepte’yi kullanabilmeniz için üye işyeri başvurunuz onaylandıktan sonra uygulamadaki yönlendirmeleri takip ederek anlaşmalı özel entegratör firma üzerinden e-fatura kullanıcısı olmalısınız. Yapı Kredi POS Cepte uygulaması, ödeme işlemiyle birlikte anlık olarak e-fatura mükellefi olan müşterilerinize e-fatura, e-fatura mükellefi olmayan müşterilerinize e-arşiv fatura üretecektir.

Yapı Kredi POS Cepte uygulaması dışında gerçekleştirdiğiniz satış işlemlerinde, e-Faturaya geçiş yaptığınız için hâlihazırda kâğıt fatura kestiğiniz durumlarda müşteriniz de e-fatura kullanıcısıysa kâğıt fatura kesemezsiniz. Eğer e-fatura sistemine kayıtlı olmayan bir müşterinize fatura oluşturacaksanız özel entegratör portalı üzerinden e-arşiv fatura düzenleyebilirsiniz.

  • Yapı Kredi POS Cepte, üye işyerlerinin fiziksel POS cihazına ihtiyaç duymadan Android işletim sistemli akıllı telefonlarından NFC veya QR kod ile ödeme almalarını sağlayan bir mobil uygulamadır.
  • Yapı Kredi POS Cepte uygulamasının telefona indirilebilmesi için telefonun aşağıdaki gereksinimleri sağlaması gerekmektedir:
    • Android işletim sistemi versiyonunun Android 8.1 veya üzerinde olması,
    • Temassız ödeme alınabilmesi için NFC (Near-field communication)
    • İşletim sisteminde değişiklik (root) yapılmamış olması,
  • Bu özelliklere sahip olmayan telefonlarda ilgili uygulama mağazası uygulamanın indirilmesine izin vermeyecektir.
  • Başvuru yapabilmek için üye işyerimiz olmanız gerekmektedir. Yapı Kredi POS Cepte başvurunuzu; Yapı Kredi POS Cepte, Yapı Kredi Mobil, Kurumsal İnternet Şubesi üzerinden veya size en yakın şubemizden gerçekleştirebilirsiniz. Başvurunuz onaylandıktan sonra Yapı Kredi POS Cepte uygulamasını kullanmaya başlayabilmek için uygulamayı Android cep telefonunuza indirerek mevcut kurumsal internet/mobil şifreniz ile hemen giriş yapabilirsiniz
  • Yapı Kredi POS Cepte uygulamasını indirdikten sonra Çalışan girişinden TCKN ve telefon numaranız ile üye olabilirsiniz. Üye olduktan sonra İşyeri yöneticiniz ile iletişime geçerek "Kullanıcı Terminal Yönetimi" menüsünden tanımızın yapılmasını talep ediniz.
  • Temassız özellikli kartlardan ve NFC Mobil Ödeme ayarı aktif cihazlardan 750 TL ve altındaki işlemler için şifresiz şekilde, üzerindeki işlemlerde ise kart hamilinin şifre girişi sonrasında ödeme alabilirsiniz.
  • “Ödeme Al” butonuna tıklayıp müşterinizin temassız özellikli kartını ya da NFC Mobil Ödeme ayarı aktif cihazını, akıllı telefonunuza yaklaştırmasını isteyerek ödeme alma işlemini tamamlayabilirsiniz. Ayrıca, “Ödeme Al” ekranında “QR Kod ile Ödeme Al” seçeneği ile müşterinizden mobil bankacılık uygulaması üzerinden QR kodu okutmasını isteyerek de ödeme alabilirsiniz.
  • Öncelikle cihazınızın internet bağlantısının bağlı ve NFC ayarının aktif olduğundan emin olun. Sorununuz devam ediyorsa 444 0 448 / 0850 222 0 448 Kurumsal Müşteri İletişim Merkezi’mizi arayarak destek alabilirsiniz.
  • Taksit yapmak / puan kullandırmak için World üye işyeri olmanız gerekmektedir. World üye işyeri değilseniz size en yakın Yapı Kredi şubesinden başvuru yapabilirsiniz. World üye işyeri olduğunuz halde taksitli satış veya puan kullandırım yetkiniz kapalı ise yetki talebi için dilediğiniz Yapı Kredi şubesinden başvuru yapabilirsiniz.
  • Taksitli satış ve puan kullandırım yetkiniz mevcut ise “Ödeme Al” butonuna basıp müşterinizin temassız özellikli kartını veya NFC Mobil Ödeme ayarı aktif cihazını, akıllı telefonunuza yaklaştırmasını isteyin, kart okuma işlemi gerçekleştikten sonra Taksit ve Puan seçim ekranı açılacaktır. Taksit ve Puan seçimini yaptıktan sonra “Ödemeyi Tamamla” butonu ile işlemi tamamlayabilirsiniz.
  • Tamamladığınız isleme ait detaylı bilgileri içeren işlem belgesini müşterinizin e-posta adresine gönderebilirsiniz. Ödeme alma işlemi gerçekleştikten sonra göreceğiniz “İşlem Başarılı” sayfasında “İşlem Belgesi Gönder” butonuna basınız. Müşterinizin e-posta adresini girdikten sonra “Gönder” butonuna basarak işlem belgesini gönderebilirsiniz.
  • Henüz eşleştirilmemiş bir terminal seçip “Terminal Kullanıcı Eşleştir” butonuna basarak çalışanlarınızı veya kendinizi seçilen terminalle eşleştirebilirsiniz. Bir çalışanınızı eşleştirmek istediğinizde açılan sayfada “Kullanıcıyla Eşleştir” sekmesinin seçili olduğundan emin olun.
  • Çalışanınızın TCKN bilgisini girip “Onay” butonuna bastıktan sonra cep telefonunuza gelen Akıllı SMS şifresini uygulamaya girerek işlemi tamamlayabilirsiniz. Terminalinize yetkilendirmek istediğiniz kullanıcı farklı üye işyerleri terminallerine de yetkilendirilmiş olabilir. Kullanıcının işlemleri doğru üye işyeri terminalini seçerek yapması kullanıcı ve üye işyeri yöneticisi sorumluluğundadır. Yetkilendirdiğiniz kullanıcıları üye işyeriniz adına yapacakları ürün/hizmet satışlarında kullanmaları gereken terminaller hakkında bilgilendirmenizi öneririz.
  • Terminal kullanıcı eşleştirmesini kaldırmak veya başka bir çalışan ile eşleştirme yapmak istediğiniz durumda ilgili terminal üzerine basarak bu işlemleri gerçekleştirebilirsiniz. Bir kullanıcının terminal ile eşleştirmesini kaldırdığınızda o kullanıcı ilgili terminali kullanarak ödeme alamayacaktır. Aynı şekilde, aynı terminale başka kullanıcıyı eşleştirdiğinizde bir önceki kullanıcının terminal yetkisi kaldırılmış olacaktır.
  • Tüm işlem hareketlerini görüntülemek için İşlemler sayfasında “Günlük Son Hareketlerim” kısmında yer alan “Tümünü Gör” butonuna basınız. Açılan sayfada işlem hareketlerinizin tümünü, satış işlemlerinizi ve iptal/iade işlemlerinizi “Tümü, Satış ve İptal/İade” sekmelerinde ayrı ayrı listeleyebilirsiniz. İşlemin gerçekleştiği tarih, saat, işlem tipi, işlem tutarı, maskeli müşteri kart numarası ve işlem durumu (başarılı/başarısız) statüsü bilgilerine bu sayfadan ulaşabilirsiniz.
  • Yöneticiler çalışanlarının telefon numarası ve SIM kartı değişikliği işlemlerini “Onayımı Bekleyen İşlemler” sayfasından görüntüleyebilir ve onay verebilirler. Onay sonrasında çalışanın hesabı tekrar aktif hale gelecektir ve üye işyeri adına ödeme almaya devam edebilecektir. Sadece çalışanların telefon numarası ve SIM kartı değişikliği işlemleri yönetici onayına düşecektir.
  • • İşlem hareketlerinizi liste halinde görüntülemenin yanı sıra “Hareketler” sayfasının sağ üst köşesinde yer alan “Grafikler” butonuna bastığınızda satış grafiklerinizi günlük, haftalık ve aylık olarak izleyebilirsiniz.
  • Yapı Kredi POS Cepte uygulamasında satış ve iade işlemlerinizi iptal edebilmeniz için iki farklı yol izleyebilirsiniz:

      İşlem listeleyerek iptal/iade:

      “İşlemler” sayfasında yer alan Tüm İşlemler alanı altında yer alan “İşlem Listeleyerek İptal/İade” seçeneğine basarak Hareketler sayfasına geçiniz. Hareketler sayfasında iptalini/iadesini gerçekleştirmek istediğiniz işlemi bularak ilgili işlemin İşlem Detay sayfasına gidiniz. “İşlem Detay” sayfasında yer alan İptal/İade butonuna basarak ilgili işlemi iptal edebilirsiniz

      Detaylı bilgi girişi ile iptal/iade:

      Eğer Hareketler sayfasında iptal/iade etmek istediğiniz işlemi aramayı tercih etmiyorsanız ya da ilgili işlemi “Hareketler” sayfasında bulamadıysanız isleme ait detay bilgileri kullanarak işlem İptali/iadesi yapabilirsiniz.


      NOT: Daha önce iptal/iade edilmiş bir işlem tekrar iade/iptal edilememektedir. Bu işlemler için ikinci bir iptal/iade işlemi yapılamayacağından dolayı “İşlem Detay” ekranında yer alan iptal/iade butonu gösterilmemektedir.
  • Yapı Kredi POS Cepte gün sonu alma işlemini sizin yerinize otomatik olarak yapmaktadır. Sizin ek bir işlem yapmanıza gerek yoktur.