Önemli Bilgilendirme

Sayın İlgili

Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. (“Banka”) olarak, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVK Kanunu”) uygun olarak müşterilerimizin ve ilgili kişilerin verilerini işliyor; gizliliğin ve güvenliğin sağlanmasına büyük hassasiyet gösteriyoruz. Bu hususları yerine getirmek amacıyla birçok denetim mekanizması kullanıyoruz.

Ancak Antalya Cumhuriyet Başsavcılığı’na yaptığınız başvurunuzun 09.01.2023 tarihinde Bankamıza iletilmesi üzerine Bankamızda gerçekleştirilen incelemelerde üzülerek belirtmek isteriz ki 11.01.2018 ile 16.11.2022 tarihleri arasında Bankamız personeli tarafından mevcut yasal düzenlemelere ve Bankamız politika ve prosedürlerine aykırı şekilde, sorgulama yetkisinin amacı dışında kullanılarak bilgilerinizin elde edildiği ve kullanıldığı tespit edilmiştir.

Bu durumun yaratabileceği olası olumsuz durumları engellemek adına da hızlıca gerekli aksiyon ve önlemleri almaya başladık. Öncelikle sizi konuyla ilgili bu yazıyla şeffaf şekilde bilgilendirmek isteriz.

Bu kapsamda ilgili ihlalden etkilenmiş olan kişisel verileriniz aşağıdaki gibidir:

  • Kimlik Bilgileriniz
  • İletişim Bilgileriniz
  • Müşteri İşlem Bilgileriniz

İhlalden etkilenen özel nitelikli kişisel veriniz ise bulunmamaktadır.

Bu talihsiz durum ile müşteri veri gizliliğinizin etkilenmiş olduğunu ancak finansal bir kayıp yaşamayacağınızı düşünüyoruz.

Yapı Kredi, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu çalışmalarına gerekli önemi ve özeni gösteren, bu alanda sektörümüzde örnek teşkil eden bir kurum olmasına rağmen münferit olaylarla karşılaşılabilmektedir.

Yapı Kredi olarak, veri güvenliğiniz için en yeni ve gelişmiş güvenlik yöntemlerini kullanmanın yanında Kurum kültürünün oluşturulması için söz konusu ihlallerin engellenmesi amacıyla çalışanlarımızı bu konuda düzenli olarak bilgilendirip eğitimler vermekteyiz.

Bankamız tarafından veri ihlali tespitinin hemen ardından gerekli aksiyonların hızlı bir şekilde alındığını, gerekli hukuki süreçlerin başlatıldığını, konu ile ilgili olarak Bankamızca alınacak diğer aksiyonların da değerlendirmeye alındığını ve konunun öneminin bir kez daha çalışanlarımıza duyurulduğunu vurgulamak isteriz. KVK Kanunu’nun ilgili hükümleri uyarınca, Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na yasal bildirim yapılmış olup eş zamanlı olarak Bankamızca başlatılan hukuki sürece ilişkin işlemlerin de takipçisi olduğumuzu belirtmek isteriz.

Ayrıca talep etmeniz durumunda ek önlem olarak “Gizli Müşteri” tanımınızın da yapılabileceğini, Gizli müşteri tanımı ile başta iletişim bilgileriniz, hesap hareketleriniz gibi bazı bilgilerinizin müşterisi olduğunuz şube dışında herhangi bir şubemiz tarafından sorgulanamayacağını bilgilerinize sunarız.

Tüm tedbirleri almakla birlikte, yaşanan bu durumla ilgili olarak siz değerli müşterimizden özür diler, konunun yakın takipçisi olduğumuzu bilmenizi isteriz. Konuyla ilgili detay bilgi almak ya da soru sormak için bize dilediğiniz zaman Bankamız tüm kanallarından ve 02626475899 numarasından bize ulaşabilirsiniz.

Saygılarımızla,

Yapı ve Kredi Bankası A.Ş