Yapı Kredi Mobil Gizlilik Politikası

Yapı ve Kredi Bankası Anonim Şirketi (“Yapı Kredi” veya “Banka” olarak anılacaktır) olarak, Yapı Kredi Mobil uygulamamızı (“Mobil Uygulama” olarak anılacaktır.) kullanımınız sırasında Mobil Uygulamamızdaki bazı fonksiyonlar ile sizlerin deneyimini geliştirmek ve Mobil Uygulamamızı daha rahat kullanabilmeniz amacıyla kişisel verileriniz ve diğer bilgilerinizin işlenmesi ve Mobil Uygulama aracılığıyla topladığımız izinler konusunda sizleri bilgilendirmek isteriz.

Mobil Uygulamamızın kullanımı başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”) olmak üzere tabi olduğumuz mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmektedir. Kişisel verilerinizin Bankamız tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgilere; Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Kurum Politikası’ndan ulaşabilirsiniz.

Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi

Kişisel verileriniz, Mobil Uygulamamızı kullanmanız dolayısıyla bazı fonksiyonlar yoluyla Bankamızın meşru menfaatine, sözleşmenin kurulması veya ifasına ve mevcut olması durumunda açık rızanıza yönelik hukuki sebeplere dayalı olarak toplanmaktadır. Toplanan kişisel verileriniz KVK Kanunu’nun 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında işbu Politika’da belirtilen amaçlarla da işlenebilmektedir.

Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği

Yapı Kredi olarak, işbu Politika kapsamındaki kişisel verilerinizi yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilebilmesi ile sınırlı olarak ve mevzuata uygun şekilde yurtiçindeki ve yurtdışındaki hissedarlarımız, iştiraklerimiz, kanunen yetkili kurumlar, iş ortaklarımız ve tedarikçilerimiz ile paylaşabiliriz.

Hangi Kişisel Verilerinizi Hangi Amaçlarla İşlemekteyiz?

Yapı Kredi olarak Mobil Uygulamamızda, farklı işletim sistemleri bazında çeşitli amaçlarla farklı fonksiyonlar aracılığıyla izinler almakta ve bu fonksiyonlar vasıtasıyla kişisel verilerinizi işlemekteyiz. Bu uygulama izinleri ve toplanan veriler ile uygulama amaçlarının başlıcaları şunlardır:

Uygulama İzni İzin Sebebi
Bildirimler Akıllı asistan bildirimlerinin cihazınıza gönderilebilmesi için gerekli izindir.
Fotoğraf Galeriden profil fotoğrafı eklemek için gerekli izindir.
Kamera Göz-ID ile Giriş, QR Kod ile Para Çekme / Yatırma, Barkod ile Fatura Ödeme, Profil Fotoğrafı Çekme ve IBAN numarası çekme fonksiyonları için gerekli izindir.
Konum En Yakın Yapı Kredi ATM ve şubelerinin bulunabilmesi için gerekli izindir.
Mikrofon Etkileşimli doğum günü kutlaması fonksiyonları için alınan izindir.
Rehber Cebe Havale fonksiyonunun telefon rehberi ile eşleşmesi için gerekli izindir.
Uygulama İzni İzin Sebebi
Cihaz Kimliği ve Arama Bilgileri Beni Hatırla fonksiyonunun çalışması için gereklidir.
Fotoğraf / Medya / Dosya Galeriden profil fotoğrafı seçmek için alınan izindir.
Kamera Göz-ID ile Giriş, QR Kod ile Para Çekme / Yatırma, Barkod ile Fatura Ödeme, Profil Fotoğrafı Çekme ve IBAN numarası çekme fonksiyonları için gerekli izindir.
Kimlik Yapı Kredi Mobil uygulamasını kullanan müşterilerimizin sayısını izlemek ve anlık bildirimlerin gönderilebilmesi için istenen izindir.
Konum En Yakın Yapı Kredi ATM ve şubelerinin bulunabilmesi için gerekli izindir.
Mikrofon Etkileşimli doğum günü kutlaması fonksiyonları için alınan izindir.
Rehber Cebe Havale fonksiyonunun telefon rehberiniz ile eşleşmesi için gerekli izindir.
Wifi Bağlantısı Bilgileri En Yakın Yapı Kredi fonksiyonu ile konumunuzun daha iyi bulunabilmesi için gerekli izindir.

Veri Sahibi Olarak Haklarınız Nelerdir?

Kişisel veri sahipleri olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Kurum Politikası’nda düzenlenen yöntemlerle Bankamıza iletmeniz durumunda Banka talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi halinde, Banka tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulunca belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır. Bu kapsamda kişisel veri sahipleri:

  • Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerinin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda ve kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde yapılan işlemlerin kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme

haklarına sahiptir.