Çin'den Dünyaya Yayılan Trend: Canlı Yayın Alışverişi

Çin'den Dünyaya Yayılan Trend: Canlı Yayın Alışverişi

Canlı yayın alışverişi, potansiyelini her geçen gün artırıyor ve daha fazla e-ticaret platformu bu stratejiyi desteklemeye başlıyor. Çin endüstrisinden gelişen ve e-ticaret dünyasına giren canlı yayın alışverişi; etkileyici pazarlara, canlı videolara ve eğlenceye sahip. Ürünler online olarak ilgili kitleye tanıtılıyor ve o ürünün popülerliği açıklanıyor. Bu makalemizde, canlı yayın alışverişi trendine göz atıyoruz.

Canlı yayın alışverişi

Canlı yayın alışverişi, ürünleri canlı bir deneyimle etkileşime girebilecek olan online bir kitleye göstermeye ve ürünlerin reklamını yapmaya olanak sağlıyor. Online alışverişten farklı olarak, potansiyel müşteriler soru sorabiliyor veya yorum yapabiliyor. Sunucu veya sunucular bir ürünü tanıtırken ve incelerken bu müşterilerle etkileşime girebiliyor.

Bu trend canlı olduğu için, görüntü ve ayarlarda yapılabilecek manipülasyon olasılığı azalıyor ve izleyicinin markaya güvenmesine olanak tanıyor. Canlı yayın alışverişi sayesinde markalar sadece müşteriler ile ilişkiler kurmak ve satışları artırmakla kalmıyor, aynı zamanda izleyiciler de eğleniyor ve etkileşime giriyor. Yayıncılar genel olarak influencer’lar, ünlüler, marka yöneticileri ve modellerden oluşuyor.

Canlı yayın alışverişinin doğuşu ve yükselişi

Canlı yayın alışverişi ilk olarak, dünyanın en fazla online alışveriş yapan ülkesi olan Çin'de popüler hale geldi. Canlı yayın alışverişi, 2019 yılında Çin’in toplam e-ticaret gelirlerinin %9’unu oluşturdu. 2020'de canlı yayın platformlarındaki kullanıcı sayısı 617 milyona ulaştı ve canlı yayın yapanların sayısı ise 130 milyonu aştı. Ülke yetkilileri bu uygulamaya onay verirken, bunu e-ticaretin yeni dinamiği ve pandemi sebebiyle de yükselen işsizliğe bir çözüm olarak görüyor.

Çin’den başlayan bu akım dünyaya da yayıldı ve gelişmeye devam ediyor. Canlı yayın alışverişi e-ticaret sitelerinin yanı sıra Facebook Live ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında da kendine yer buldu. Taobao uygulaması, Çin'in en fazla kullanıcıya sahip e-ticaret platformlarından biri olurken, e-ticaret devi Amazon, Amazon Live adlı canlı yayın platformunu ağırlıklı olarak ABD'de ikamet edenler için kullanıma sundu. Geliştiriciler, iki ayrı uygulamaya olan ihtiyacı ortadan kaldırmak için e-ticareti sosyal medya ile entegre etmeye başladılar.

Özellikleri ve avantajları

Bahsettiğimiz gibi canlı yayında alışverişin markalar için en önemli özelliklerinden ve avantajlarından biri potansiyel müşteriler ile etkili bir iletişim kurabilmesi. Buna paralel olarak müşterilerin tanıtılan ürünü şeffaf bir şekilde görebilmeleri, ürünü canlı bir şekilde gözlemleyebilmeleri ve dolayısıyla daha memnun kalmaları sağlanabiliyor. Bu, ayrıca müşterilerin markaya olan güvenini de artırabiliyor.

Herkes canlı bir alışveriş yayınına ev sahipliği yapabilir ancak herkes bunu yapmakta başarılı olamaz. Fikir liderleri, influencer’lar ve ünlüler, izleyicilerinin onlara duyduğu güven düzeyi ve yakın hissetme seviyeleri ile canlı yayınladıkları ürünleri satmada özellikle etkili olabilirler. Çin’deki canlı alışveriş sunucularından biri, tanıttığı ürünlerin kendisi ve 200 kişilik geniş ekibi tarafından test edilmesini sağlayarak izleyicilerinin kendisine duyduğu yüksek güveni sürdürmeye özen gösteriyor. Ayrıca, daha iyi ve yakın ilişkiler kurabilmek için yayındayken gündelik kıyafetler giyiyor.

Hedef, canlı yayında gösterilen ürünleri satabilmek olsa da en iyi canlı yayın alışveriş şovları izleyiciler arasında heyecan yaratmak için çekilişlerden, eşantiyonlardan ve promosyon fiyatlarından yararlanıyor. Bu şekilde hem müşteriler eğleniyor hem de ürünlerin satılması için uygun bir ortam yaratılıyor.

İlginizi Çekebilir

Yükleniyor...
Yükleniyor