Hikâye Anlatımı ve Sosyal Medya

Hikâye Anlatımı ve Sosyal Medya

Sosyal medya, son yıllarda adeta büyük bir içerik deposu haline geldi. Ancak çoğu içerik, aynı bilgiyi öne çıkaran başkalarının öykünmesi olarak karşımıza çıkıyor. Yine de içeriklerin benzersiz görünmesini ve diğerlerinin üstüne çıkmasını sağlamanın bir yolu var: Hikâye anlatımı.

Bir markayı hedef kitlenin zihnine kazımayı kolaylaştıran hikâye anlatımı, mesajları ve bilgileri aktarmanın en büyüleyici tekniklerinden biri haline geldi. Özellikle; sosyal medya ile bir araya geldiğinde, dijital çağda durdurulamaz bir güç oluşturdu. Hikâye anlatma sanatı gelişti ve sosyal medya platformları hikâye anlatıcıları için yeni bir sahne haline geldi.

Bu yazımızda sosyal medyada hikâye anlatımının faydalarını ve nasıl kullanılacağını inceledik.

Hikâye anlatımı için sosyal medya nasıl kullanılır?

-Bir hikâye geliştirin:Hikâye aslında bazı temel unsurları içeren bir olaylar dizisidir. Sosyal medya sayesinde, geleneksel hikâye anlatımı ve reklamcılığın sınırlarını aşan yeni yöntemlerle hikâye anlatmak için birçok seçeneğiniz var. Uzunluk gibi bazı kısıtlamalarınız olsa da kullanabileceğiniz çok sayıda araç bulunuyor.

Bir kampanya veya reklam stratejisinin parçası olarak sosyal içeriğinizi geliştirmeden önce, nihai hedeflerinize bakıp geriye doğru çalışmanız oldukça önemlidir. Kendinize aşağıdaki soruları sorarak başlayın:

1.Bundan bir veya beş yıl sonra hedefleriniz nasıl görünüyor?

2.Hedef kitle açısından nerede olmak istersiniz?

3.Demografik ve hatta uluslararası büyüme planınız nedir?

4.Rakiplerinizle karşılaştırıldığında nasıl bir performans sergiliyorsunuz?

-Söylemeyin, gösterin: Herhangi bir reklam söz konusu olduğunda, sosyal medya tabanlı olsun ya da olmasın, hikâyenizi anlatmak yerine göstermeniz daha iyidir. Peki bu ne anlama gelir? Sosyal medya alanında bu, ilgi çekici bir video veya infografik oluşturmak veya mesajınızın ana fikrini hızlı bir şekilde iletmek için çarpıcı bir görseli akılda kalıcı bir başlıkla birlikte kullanmak kadar basit olabilir. Sonuçta, anlatmak istediğinizi belirtmek için yalnızca birkaç saniyeniz var. O halde bunu olabildiğince açık ve görsel olarak çekici hale getirmeniz gerekir.

-Influencer ve ortaklıklardan yararlanın: Bugün gördüğümüz en yenilikçi sosyal mecra reklamlardan bazıları iki veya üç unsuru birleştirmeyi tercih eder. Bir ünlü veya influencer, gerçek bir amaç ve bir ürün. Bu öğelerin birleşimi, ilgili influencer’ın veya markanın gücünden yararlanarak insanların önemsediği bir konuya değinir.

-Takipçilerinizle bağlantı kurun: Sosyal medya platformları, en fazla etkileşimi sağlayan gönderi türlerini belirleyebilmek için birçok araç sunar. Ayrıca, size içeriğinizin kanallar arasındaki popülerliği hakkında fikir verir. Bilgi edinmek ve neyin en etkili olduğunu görmek için sosyal medya verilerinize bakabilirsiniz. Bu; tek bir gönderi, daha uzun bir makale veya komik bir video olabilir. Neyin hedef kitlenizin dikkatini çektiğini anlamak ve oradan yeni bir hikâye oluşturmak için bu bilgileri kullanabilirsiniz.

Sosyal medyada hikâye anlatımının faydaları

Sosyal medyada hikâye anlatımı hem bireyler hem de işletmeler için çok sayıda fayda sunar ve aynı zamanda onu güçlü bir pazarlama aracı haline getirir. Hikâyelerin gücünün nereden geldiğini ve nelere dokunduğunu ise şöyle sıralayabiliriz:

-Duygu: Bir hikâye duyduğunuzda ve kişisel bir bağ hissettiğinizde bu, bazı etkileyici sinirbilim gerçeklerine dayanır. Bir hikâye dinlerken beyninizin birçok alanı aktif hale gelir ve devreye girer. Bu nedenle kişisel bağlantılar geliştirir ve gerçeklerden daha derin duygusal bağlar yaratır.

-Aksiyon: Hikâyelerin uyandırdığı bağlantı ve duygu sadece kalbimizi etkilemekle kalmaz, davranışlarımızı da önemli ölçüde etkileyebilir. Yapılan bir dizi deney ile bu gerçek kanıtlanmıştır. Örneğin; hasta bir çocukla ilgili video izleyenlerin beyinlerinde daha yüksek seviyede oksitosin görüntülenmiş ve bu da onları bir yabancıya para bağışlamaya daha yatkın hale getirmiştir. [1]

-Değer: Hikâyeler duygularımızı, sempatimizi ve eylemlerimizi ortaya çıkarır. Üstelik hikâyelerin bir fikrin, bir deneyimin veya bir anın değerini algılamamızda da büyük etkisi vardır. Markalar, icat edilen hikâyelerle ürünlerine daha fazla subjektif değer katabilirler.

-Hafıza: Hikâye anlatımı kültürümüze yerleşmiş, kalplerimize kazınmış ve dolayısıyla hafızamızla bağlantılı hale gelmiştir. Bazı olayları daha net ezberlememize neden olur, böylece daha uzun süre hatırlarız. Hikâye yöntemi, ezberlemeyi kolaylaştıran ve bilgilerin daha uzun süre hatırlanmasını sağlayan etkili bir tekniktir.

Sonuç olarak; hikâye anlatımı ve sosyal medya, birbirimizle iletişim kurma ve bağlantı kurma şeklimizi değiştiren güçlü bir kombinasyon haline geldi. Bireyler ve işletmeler, sosyal medyada hikâye anlatımını kullanarak izleyicileriyle etkileşime geçiyor, marka farkındalığı oluşturuyor, izleyicilerini eğitiyor ve duygusal bağlantılar kuruyorlar. Hikâye anlatıcıları; izleyicilerinin ihtiyaçlarını anlayarak, anlatılarını paylaşmak ve kalıcı bir etki yaratmak için sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanarak bu bağın daha da güçlenmesini sağlayabilirler.


İlginizi Çekebilir

Yükleniyor...
Yükleniyor