Elektrik Aboneliği İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Elektrik Aboneliği İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Yeni bir eve taşınmak heyecan verici bir süreçtir, ancak taşınma telaşı arasında elektrik aboneliği gibi önemli detayları unutmamak gerekir. Elektrik, modern yaşamın vazgeçilmez bir parçasıdır ve yeni evinize taşınır taşınmaz elektriğe erişebilmeniz önemlidir.

Bu yazımızda, yeni bir yere taşınırken elektrik aboneliği açtırma ve diğer ilgili işlemler hakkında bilmeniz gereken her şeyi ele alacağız.

Elektrik aboneliği nasıl açılır?

Elektrik aboneliği açtırmak oldukça basit bir işlemdir. Taşınmadan önce abonelik açtırmanız, sonrasında oluşabilecek sorunlardan kaçınmanızı ve taşındığınız ilk andan itibaren elektriksiz kalma riskinizi ortadan kaldırmanızı sağlar.

Taşınacağınız yerde kiracı veya mülk sahibi olmanız, elektrik aboneliği açtırma işlemini doğrudan etkilemez. Kiracılar için ek olarak kira sözleşmesini de sunmak gerekir. Elektrik aboneliği açtırmak için üç seçeneğiniz bulunur:

  • Doğrudan başvuru: Bölgenize hizmet veren elektrik tedarik şirketinin müşteri hizmet merkezlerine şahsen başvurabilirsiniz.
  • İnternet üzerinden başvuru: Seçtiğiniz şirketin internet sitesi üzerinden online başvuru formunu doldurarak ve gerekli belgeleri yükleyerek işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
  • E-devlet: E-devlet platformu üzerinden de elektrik aboneliği başvurusunda bulunabilirsiniz.

Doğrudan elektrik aboneliği başvurusu

Doğrudan elektrik aboneliği başvurusu için aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekir:

  • Taşınacağınız bölgeye hizmet veren elektrik dağıtım şirketini öğrenin.
  • T.C. kimlik belgesi, tapu veya kira kontratı, iskan raporu, DASK poliçesi ve onaylı elektrik projesi gibi gerekli belgeleri hazır bulundurun.
  • Adreste başka birinin üzerine abonelik varsa kira kontratı veya tapuyu yanınızda bulundurun.
  • Yetkili veya vekil olarak işlem yapılacaksa elektrik aboneliği için vekaletname veya yetki belgesine sahip olduğunuzdan emin olun.
  • Seçtiğiniz yöntemle (şube, online veya e-devlet) başvuru formunu doldurun ve gerekli belgeleri sisteme yükleyin.
  • Abonelik işleminin tamamlanması için belirlenen güvence bedelini ilgili kanallardan ödeyin.
  • Elektrik tesisatınızın kontrol edilmesi ve bağlantının yapılması için ekiplerin gelmesini bekleyin.

İnternet üzerinden elektrik aboneliği başvurusu

İnternet üzerinden elektrik aboneliği başvurusu için aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekir:

Elektrik aboneliği açtırmak için illa şubelere gitmek zorunda değilsiniz. İnternet üzerinden de kolayca başvuru yapabilirsiniz. Farklı şehirlerde farklı elektrik dağıtım şirketlerinin hizmet verdiğini unutmayın. Başvuru yapmadan önce bölgenize hizmet veren şirketi bulmanız gerekir.

  • Bölgenize hizmet veren elektrik dağıtım şirketinin web sitesini bulun.
  • Online İşlemler menüsüne girin.
  • Gerekli adımları takip ederek başvurunuzu tamamlayın.
  • Başvuru sonrasında güvence bedelini ödeyin.
  • Ekiplerin gelip elektriği açmasını bekleyin.

Elektrik aboneliği değişikliği, taşıma ve iptal gibi işlemleri de internet üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

E-devlet üzerinden elektrik aboneliği başvurusu:

  • Tedarik şirketlerinin sunduğu e-hizmetler sayfasına gidin.
  • Abonelik kimin adına açılacaksa onun e-devlet hesabına giriş yapın.
  • Aboneliğin hangi il için yapılacağını seçin.
  • Bireysel abonelik başvurusu sekmesine tıklayın ve yeni başvuru oluşturun.

Bu yönlendirmeler genel bilgi amaçlıdır. Bölgenize ve abonelik türüne göre bazı değişiklikler olabilir. Güncel bilgiler için daima bölgenize hizmet veren elektrik dağıtım şirketi ile iletişime geçmeniz önerilir.

Yukarıda listelenen belgeler, elektrik aboneliği açtırmak için gereklidir. Şubeye gitmeden önce tüm belgelerin eksiksiz bir şekilde hazırlanması oldukça önemlidir. Abonelik başvurusu, elektrik aboneliği açtıracak kişi tarafından bizzat yapılmalıdır. Üçüncü bir şahıs tarafından işlem yapılacaksa, noter onaylı vekaletname fotokopisi gereklidir.

Elektrik aboneliği açtırma ücreti ne kadardır?

Elektrik aboneliği açtırma ücreti, abonelik türüne ve kW gücüne göre değişmektedir. Güncel fiyatlar için bölgenize hizmet veren elektrik dağıtım şirketinin web sitesini kontrol edebilirsiniz.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK), Resmi Gazete'nin mükerrer sayısında yayımlanan kararına göre, 1 Ocak'tan itibaren geçerli olan güvence, kesme-bağlama, sayaç kontrol, elektrik faturası ödeme ve ikinci bildirim bırakma bedelleri de belirlenmiştir.

Kurul tarafından 1 Ocak 2024'ten itibaren geçerli olacak güvence birim bedellerinin, sanayi, kamu ve özel sektör abone grubu için kilovat başına 387 lira 10 kuruş, mesken aboneleri için 136 lira 20 kuruş, şehit aileleri ve muharip/malul gaziler için 68 lira, tarımsal faaliyetler, aydınlatma ve diğer aboneler için 183 lira 70 kuruş olmasına karar verilmiştir.

Elektrik aboneliği, yasal bir zorunluluk olmanın ötesinde, güvenli ve bilinçli bir enerji kullanımı için de gereklidir. Kendi adınıza abonelik açtırarak hem yasal yükümlülüklerinizi yerine getirebilir hem de olası risklerden korunabilirsiniz.

Aboneliğiniz açıldıktan sonra elektrik faturası ödeme işlemlerinizi online olarak, PTT veya banka şubeleri yoluyla gerçekleştirebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir

Yükleniyor...
Yükleniyor